Pięknie zaprojektowany i wydrukowany album, ze zdjęciami najwyższej jakości, przedstawiającymi ważne wydarzenia, miejsca, ludzi, to doskonała forma uświetnienia ważnych okoliczności. Rocznica, nowa siedziba, działania CSR i inne ważne dla firmy momenty zawarte w albumie staną się trwałym, materialnym świadectwem osiągnięć.
To również znakomita forma biznesowego prezentu – z jednej strony estetyczna i ciekawa, z drugiej dająca realną wiedzę o firmie.
Oczywiście tematyka okolicznościowego albumu nie musi być jedynie biznesowa. Zawsze jednak ważne będą wyjątkowe zdjęcia i ich prezentacja na najwyższej jakości papierze.
Raporty, sprawozdania to już typowo biznesowa domena. Drukowane co roku raporty, związane z podsumowaniem działań biznesowych, osiągnięć, wynikami badań, realizacją założeń i planów często stanowią stały element sprawozdawczości firmowej.
Ponieważ równie często są podstawą porównań, innych opracowań czy wyszukiwań, warto zadbać o ich przejrzystość, wewnętrzną spójność, czytelność i powtarzalność. Oznacza to, że projekt raportu rocznego jest niezwykle ważnym elementem, ale ważne jest również jego wykonanie, ułatwiające wielokrotne przeglądanie, a jednocześnie zapewniające wytrzymałość i trwałość.
Chociaż na pierwszy rzut oka albumy i raporty to dwa zupełnie różne rodzaje wydawnictw, mają jednak cechy wspólne. Najczęściej i albumy, i raporty drukowane są w małych, lub średnich nakładach. To oznacza, że drukarnia w Warszawie, której zlecimy nasz druk musi oprócz drukowania w technice offsetowej mieć możliwość druku cyfrowego wysokiej jakości.
Obie formy wydawnicze łączy też konieczność dbałości o doskonałe wykonanie. Istotny jest druk na właściwie dobranym papierze – tak więc drukarnia powinna dysponować szerokim wyborem papierów wysokiej jakości. Równie istotne jest samo wykonanie – szycie, twarda oprawa, obwoluta.
Duże znaczenie mają wszelkiego rodzaju uszlachetnienia – złocenia, punktowy lakier UV, foliowanie folią soft-touch, błyszczącą lub matową, lakierowanie i inne, o których można przeczytać tutaj: Uszlachetnianie druku, czyli jak sprawić, by Twój druk był wyjątkowy.
Bardzo ważne, jeśli nie najważniejsze jest przygotowanie do druku. Mowa tu nie tylko o projekcie, ale o odpowiedniej jakości zdjęciach (w przypadku albumów), oraz o bezbłędnie ułożonych i zredagowanych materiałach, w przypadku raportów. Warto wybrać więc drukarnię, która dysponuje własnym studiem graficznym, gotowym przygotować projekt albumu czy raportu, a później nadzorować cały proces druku.
Dobór papieru to niezwykle istotny element druku albumów i raportów. Papier powinien być najwyższej jakości, musi zapewniać jak najlepsze odwzorowanie materiałów graficznych, co jest szczególnie istotne w przypadku albumów.
Gramatura powinna być uzależniona od objętości druku, jednak w przypadku albumów często wybiera się grubszy papier, pozwalający na idealne wyeksponowanie zdjęć. Aby zapewnić trwałość często stosuje się powlekanie dodatkową warstwą lakieru lub foliowanie.
W przypadku raportów warto pomyśleć o możliwości druku na papierze ekologicznym. Taki papier nie ustępuje jakością papierom tradycyjnym, za to odpowiednie wyeksponowanie informacji o „druku na papierze ekologicznym” może doskonale korespondować z profilem prowadzonej działalności firmy i stanowić element utrwalania pozytywnych konotacji.
Więcej o wyborze papieru do druku piszemy na naszym blogu: Jaki papier wybrać do druku?
Jeśli nadal masz wątpliwości jaki wybrać papier, format oraz uszlachetnienia do druku Twojego albumu, zapraszamy do kontaktu. Wyjaśnimy, doradzimy i wspólnie wybierzemy najlepsze rozwiązanie: drukarnia@graffprint.pl
Opakowania, foldery, katalogi, ulotki to wszystko tworzy produkt, dopełnia wizerunek. Drukujemy, uszlachetniamy, dostarczamy... Nie trać czasu na szukanie grafika i drukarni oddzielnie. Zobacz co decyduje o sprawnej realizacji.
Napisz do nas krótkie zapytanie ze specyfikacją druku. Postaramy się dopasować naszą ofertę uwzględniając oczekiwania.
SZUKASZ DRUKARNI? SPRAWDŹ JAKĄ OTRZYMASZ OFERTĘ U NAS!