W dzisiejszych, konkurencyjnych czasach tak postawiona teza wcale nie wydaje się kontrowersyjna. To prawda, przy olbrzymiej ilości podobnych produktów na rynku, czasem różniących się jedynie niuansami, opakowanie ma niezwykle istotny wpływ na dokonanie zakupu konkretnego produktu przez ostatecznego odbiorcę.
Nie należy zapominać również o czysto praktycznych funkcjach opakowania, takich jak ochrona produktu, nadruki informacyjne, sposób otwierania (często wielokrotnego). Podsumowując: dobrze zaprojektowane, odpowiednie opakowanie chroni produkt, przyciąga uwagę, stanowi element informacyjny i pomaga wyróżnić się na półce – czyli w bezpośredniej konkurencji rynkowej. Dlatego tak ważne jest, by produkcję opakowania powierzyć wyspecjalizowanej, doświadczonej drukarni, która na każdym etapie produkcji zapewni profesjonalizm i najwyższą jakość usługi. Graffprint, drukarnia w Warszawie, proponuje Państwu przygotowanie i druk opakowań od projektu, przez druk, sztancowanie aż do gotowego opakowania. Oczywiście proponujemy swoje usługi również na każdym z tych etapów oddzielnie, pracując na powierzonych materiałach. W zależności od potrzeb proponujemy wykorzystanie różnych metod druku – druk offsetowy lub druk cyfrowy, zawsze dbając o najwyższą jakość druku i kontrolę jakości opakowań. O przygotowaniu materiałów do druku opakowań piszemy na naszym blogu:
Druk zdobi opakowania, ale dobór materiału do wyprodukowania opakowania jest równie ważny. Pod uwagę należy wziąć wiele czynników, od optymalnego kształtu złożonego pudełka zaczynając, przez jego rozmiar, wytrzymałość i walory estetyczne, na wadze jednostkowego opakowania kończąc.Każdy z tych elementów jest ważny i wpływa na wybór materiału. Co więcej, biorąc pod uwagę projektowanie wymiarów i kształtu opakowania, wybór materiału musi odbywać się na początku całego procesu i wymaga odpowiedniego doświadczenia.
Producent opakowań – drukarnia opakowań Graffprint służy Państwu swoją wiedzą i doświadczeniem, a także szerokim wyborem papierów, kartonów, kartonów powlekanych, tektur, papierów kraft. Do każdego zamówienia podchodzimy indywidualnie, by zapewnić rozwiązania realizujące wszystkie założenia zawarte w briefie. Dużym ułatwieniem jest możliwość skorzystania z usług naszego studia graficznego w Warszawie przy drukarni Graffprint, które dopilnuje, by wszystkie elementy potrzebne do wyprodukowania Państwa opakowania były poprawne i dawały satysfakcjonujący efekt. Oto niektóre z materiałów do produkcji opakowań to:
Karton powlekany – umożliwiający wysoką jakość druku. Opakowania kartonowe często wykorzystywane są przy produktach kosmetycznych i luksusowych.
Tektura falista – opakowania tekturowe są lekkie, ale wytrzymałe.
Papier kraft – cięższy rodzaj papieru jest wykorzystywany do produkcji pudełek dla produktów spożywczych, takich jak pizzerie czy piekarnie.
Więcej o wyborze papierów do druku piszemy na naszym blogu: https://www.graffprint.pl/blog-posts/jaki-rodzaj-papieru-wybrac-do-druku
Biorąc pod uwagę wymagania estetyczne, jakie często stawiamy przed opakowaniami, warto zastanowić się nad wykorzystaniem różnych metod uszlachetnienia druku opakowania, które możemy dodać do projektu.
Miejscowe tłoczenie lub pokrycie wybiórcze lakierem UV, lakierowanie, foliowanie, złocenie – wszystkie te możliwości uszlachetnienia druku, które proponuje Państwu w swojej ofercie drukarnia w Warszawie Graffprint, mogą istotnie wpłynąć na jakość opakowania czy owijki, a w efekcie na sukces sprzedażowy produktu. Uszlachetnienia należy uwzględnić już na poziomie projektowania, a ich doboru dokonać w oparciu o doświadczenie profesjonalistów z uwzględnieniem założeń budżetowych. W naszej ofercie posiadamy szereg uszlachetnień – oto niektóre z nich:
Lakier wybiórczy UV – nadaje drukom połysk w wybranych miejscach.
Tłoczenie – polega na wytłoczeniu z druku wzoru lub napisu przy pomocy specjalnych matryc.
Laminowanie – polega na pokryciu druku cienką warstwą laminatu, która chroni druk przed wilgocią i uszkodzeniem oraz nadaje mu połysk lub efekt matowy.
Foliowanie – polega na naniesieniu na druk cienkiej warstwy folii matowej, błyszczącej lub soft-touch, dającej jedwabiste wrażenie dotykowe. Foliowanie istotnie wpływa na jakość opakowania.
HotStamping (złocenie, srebrzenie) – polega na naniesieniu na druk cienkiej warstwy folii metalizowanej. Pozwala na uzyskanie efektu złocenia, srebrzenia. Dostępne są również inne folie kolorowe w wersji metalizowanej.
Druk kolorami dodatkowymi – NeonPink, NeonYellow, Invisible Red (widoczny w promieniach UV) stosowany do zabezpieczeń, Clear czyli cyfrowy lakier punktowy oraz kolor White.
Więcej o uszlachetnieniach druku piszemy na naszym blogu:
Drukowanie opakowań i druk owijek, szczególnie do produktów kosmetycznych, spożywczych i farmaceutycznych jest związane z wieloma obostrzeniami formalnymi. Nie chodzi tylko o rodzaj zastosowanych materiałów, ale również o szereg prawnie wymaganych informacji zawartych w treści nadrukowanej na opakowaniu. Zachęcamy do kontaktu z naszymi fachowcami w drukarni Graffprint, którzy dzięki wieloletniemu doświadczeniu w druku opakowań, pomogą i doradzą na każdym etapie produkcji opakowania czy owijki.
Jeśli nadal masz wątpliwości jaki wybrać papier, format oraz uszlachetnienia do druku Twoich opakowań, owijek, zapraszamy do kontaktu. Wyjaśnimy, doradzimy i wspólnie wybierzemy najlepsze rozwiązanie: drukarnia@graffprint.pl
Opakowania, foldery, katalogi, ulotki to wszystko tworzy produkt, dopełnia wizerunek. Projektujemy, drukujemy, uszlachetniamy, dostarczamy... Nie trać czasu na szukanie grafika i drukarni oddzielnie. Zobacz co decyduje o sprawnej realizacji.
SZUKASZ DRUKARNI? SPRAWDŹ JAKĄ OTRZYMASZ OFERTĘ U NAS!
Neon Pink, Neon Yellow, Invisible Red (widzialny tylko w podczerwieni), Clear (efekt lakieru punktowego), White. Więcej informacji o kolorach dodatkowych znajdziesz tutaj.
bigowanie, falcowanie, foliowanie, złocenie bezmatrycowe, sztancowanie, oprawę szytą, zeszytową, oprawę klejoną hotmelt lub PUR, oprawę na spirali. Więcej o rodzajach oprawa znajdziesz tutaj.